ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


    עורך דין עתירות מנהליות

    עתירה מנהלית היא ההליך המשפטי לתקיפת החלטות של רשויות או גופים ציבוריים בלבד בנושאים אשר פורטו בחוק או מחדל של הרשויות שנמנעו מלעשות דבר מה שהן מחויבות לעשות. מכאן, כי העתירות המנהליות עוסקות בתחומים רבים ומגוונים, ולמעשה ברוב רובן של האינטראקציות של האזרח עם הרשויות. לדוג': ארנונה, חינוך, רישוי עסקים, מכרזים, חופש המידע, הגנת הסביבה, בריאות וכל החלטה אחרת של הרשות המקומית.

    לעתירה מנהלית סדרי דין מיוחדים אשר הינם שונים מסדרי הדין החלים בתביעות אזרחיות רגילות וקיימת חשיבות רבה למועד בו היא מוגשת. עתירה מנהלית יש להגיש ללא כל שיהוי ורצוי עד 45 ימים מהמועד שנודע לעותר על החלטת הרשות אותה הוא מבקש לתקוף.

    על כן, רצוי ואף הכרחי להתייעץ עם עורך דין בעל בקיאות ונסיון בתחום המנהלי כבר מהשלב הראשון של קבלת ההחלטה של הרשות או הגוף הציבורי אותה מבוקש לשנות או לבטל על מנת שינחה ויסביר מהו ההליך המשפטי הנכון והיעיל בנסיבות המקרה.

    משרדינו מייצג בעתירות וערעורים מנהליים כנגד מוסדות שלטוניים, רשויות או גופים ציבוריים בבתי המשפט לעניינים מנהליים ברחבי הארץ והן בבג"צ.

    עורכת הדין הילה קולטון בעלת הנסיון והבקיאות בתחום המשפט המנהלי ובניהול הליכים מנהליים מול גופים ציבוריים ורשויות מקומיות. עורכת הדין הילה קולטון מלווה את לקוחותיה כבר מהשלב הראשוני בטרם הגשת העתירה ועד להגשת העתירה או הערעור המנהלי.

    עתירה מנהלית נגד רשות מקומית

    הרשויות המקומיות משפיעות במידה ניכרת על החיים בתחום השיפוט שלהן. במקרים שבהם זכותו של התושב, בעל העסק, הקבלן הבונה בתחום הרשות או כל אזרח נפגעת כתוצאה ממעשה או מחדל של הרשות , ניתן לפנות לעזרת בית המשפט – באמצעות הליך משפטי שנקרא עתירה מנהלית. העתירות הנפוצות ביותר כנגד רשויות מקומיות הינן עתירות כנגד החלטות של הרשות. לאור זאת, עתירות מנהליות נוגעות לתחומים רבים ומגוונים בהם עוסקות הרשויות ו/או הגופים הציבוריים, כגון: חינוך, תחבורה, בניה, עסקים וכו'  בעתירות אלה דנים שופטי בתי משפט מחוזיים (בתי המשפט לעניינים מנהליים) שנקבעו במיוחד למטרה זו, וכמו כן ישנם סדרי דין ספציפיים. לעורכת הדין הילה קולטון חזות יש בקיאות ספציפית בתחום ובעזרתה ניתן להגיש עתירה מנהלית נגד רשות מקומית עם סיכויי הצלחה מרביים.

    המקרים שבהם מוגשת עתירה מנהלית נגד רשות מקומית

    * אי קבלת רישיון עסק – ניתן להגיש עתירה מנהלית הן במקרים שבהם הרשות המקומית מסרבת להעניק רישיון עסק, והן במצבים שבהם נקבעו תנאים בלתי סבירים למתן הרישיון. גם ביטול רישיון עסק ניתן לבטל בעזרת הליך משפטי זה.

    * מניעת הגשת ערר על אישור תוכנית בנייה – כשהרשות המקומית מאשרת תוכנית בנייה למרות שהוגשה התנגדות, וכיושב ראש ועדת ערר מחוזית לא מאפשר להגיש ערר על ההחלטה – ניתן לפנות אל נתיב העתירה המנהלית. גם במצבים שבהם ועדת משנה לעררים של ועדה מחוזית דוחה התנגדות לתוכנית בנייה ניתן להגיש עתירה מנהלית.

    * היטלי פיתוח גבוהים – כשרשות מקומית משיתה היטלי פיתוח גבוהים על בעל או בעלת נכס, וכשהבקשה להפחתת או ביטול ההיטלים נדחית, אפשר לבקש את עזרת בית המשפט על בסיס עתירה מנהלית.

    * סירוב הרשות לרשום תלמיד בבי"ס או מוסד חינוך  – כשהרשות מסרבת לרשום תלמיד לבי"ס מסוים מסיבה שאינה מוצדקת, ניתן להגיש עתירה מנהלית כנגד ההחלטה.

    * סירוב למתן מידע מכוח חוק חופש המידע.- כשהרשות מסרבת למסור לאזרח מידע שיש ברשותה בניגוד לחוק חופש המידע, ניתן להגיש עתירה מנהלית כנגד ההחלטה.

    פעולה מידית על בסיס ניסיון רב ויושרה מוחלטת

    עתירה מנהלית נגד רשות מקומית הינה הליך משפטי מורכב, ועל כן מומלץ בחום להגיש עתירה שכזו אך ורק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה. עורכת הדין הילה קולטון חזות מקפידה להתנהל מתוך יושרה מלאה, ומעניקה ייעוץ מקצועי ללא מחויבות כך שתוכלו להחליט אם לצאת לדרך על סמך תמונת מצב מפורטת וברורה. דגש נוסף הוא הזמינות הגבוהה – במרבית המקרים עתירות מנהליות חייבות להיות מוגשות תוך 45 יום לכל היותר, ולמעשה אחת העילות היותר נפוצות לדחייתן היא שיהוי. עוה"ד הילה קולטון חזות עבדה במשך שנים רבות במחלקה המשפטית של עיריית ר"ג, כך שמדובר בנושא שבו היא מתמחה – והתוצאות בהתאם.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט