ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


    התנגדות להיתר בניה

    אדם שבסמוך לביתו נתלתה מודעה בדבר הגשת בקשה חדשה להיתר  בנייה (במקרים בהם היא כוללת הקלה או שימוש חורג) עשוי להתעלם ממנה. תגובה אפשרית אחרת היא חשש מפני ירידה באיכות החיים ואפילו תרעומת על כך – אך בשני המקרים לא ינקוט בפעולה מתוך תחושה שממילא אין טעם. חשוב לדעת כי החוק מאפשר לכל אדם שרואה את עצמו כמי שעלול להיפגע ממתן ההיתר להגיש התנגדות תוך 15 ימים מיום הפרסום על הגשת הבקשה להיתר. על-מנת למקסם את סיכויי ההצלחה של ההתנגדות כדאי להגיש אותה בעזרת עורך או עורכת דין שזהו תחום התמחותם. במשרד עוה"ד הילה קולטון חזות מטפלים במגוון רחב של תיקים בתחום הנדל"ן, ובפרט בהגשת התנגדויות להיתרים.

    באילו מקרים כדאי להגיש התנגדות להיתר בניה?

    החוק מאפשר שני מסלולים של התנגדות להיתר – המסלול התכנוני והמסלול הקנייני.

    * התנגדות מנימוקים תכנוניים – התנגדות זו מוגשת לוועדה אליה הוגשה הבקשה להיתר ותהא מבוססת על נימוקים תכנוניים כגון: שמדובר בסטייה נכרת שלא ניתנת לאישור בהליך של הקלה, השימוש החורג המבוקש אינו תואם את אופי השכונה ויוצר מטרדים (גני ילדים למשל), אישור ההקלה יביא לפגיעה ממשית בשכנים ובאיכות חייהם וכיוצא בזה.

    * התנגדות מנימוקים קנייניים – כשהרקע להתנגדות הוא פגיעה בזכות הקניין של אדם מסוים אין לוועדה סמכות לדון בעניינים קנייניים ועל כן, במקרה כזה עדיפה פניה לבית המשפט או למפקח על הבתים המשותפים.

    על החלטת הועדה המקומית לקבל או לדחות את ההתנגדות ניתן להגיש ערר לוועדת הערר. חשוב לציין כי על פי ההלכה בטרם פניה לערכאות השיפוטיות המוסמכות יש למצות את ההליכים התכנוניים, ויתכנו מקרים בהם בתי המשפט ידחו עתירות של מי שלא הגיש התנגדות לוועדה בטרם הפניה לבית המשפט.

    מאבק נחוש למניעת פגיעות תכנוניות וקנייניות

    בכל מקרה של התנגדות להיתר בניה יש לקחת בחשבון כי גם אם היא תתקבל, מבקש ההיתר עשוי להגיש ערר כך שיידרש הליך נוסף למניעת הבניה. כמו כן חשוב להתנהל במסגרת פרק הזמן האפשרי להגשת התנגדות – תוך 15 ימים לכל היותר מהמועד שבו התפרסמה ההודעה על הגשת הבקשה להיתר הבניה. לנוכח מורכבות גיבוש ההתנגדות מומלץ להקדים את הפניה לעו"ד – וכמובן לבחור באיש או אשת מקצוע עם ניסיון רלוונטי. עורכת הדין הילה קולטון חזות עורכת התנגדויות להיתרים ומובילה את התהליך המשפטי על בסיס בקיאות מקצועית רחבת היקף ומחויבות למצוינות.

    התנגדות להיתר בניה

    הגשת התנגדות לתוכנית בניה

    כל תוכנית בנייה עלולה לפגוע באינטרסים של אנשים מסוימים. בחלק מהמקרים הפגיעה היא על רקע תכנוני – למשל הקמת מגדל גבוה בשכונה שמתאפיינת בבנייה נמוכה ושאין בה תשתיות מתאימות לקלוט עוד עשרות משפחות. במצבים אחרים הפגיעה היא בזכות הקניין של אדם או חברה. בכל מקרה קיימת הזכות להתנגד ל לתוכנית. הגשת התנגדות לתוכנית בניה חייבת להיות בכתב ומנומקת ויצורף לה תצהיר מטעם המתנגד. הגשת התנגדות לתוכנית היא הליך מורכב שמחייב ליווי משפטי צמוד – משרד עוה"ד הילה קולטון חזות מספק שירות זה על בסיס בקיאות רבה ונחישות.

    דגשים חשובים לקראת הגשת התנגדות לתוכנית בניה

    * המען להגשת ההתנגדות – התנגדות על רקע תכנוני תוגש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה או לוועדה המחוזית (בהתאם לוועדה שבה הופקדה התוכנית). התנגדות על רקע קנייני תוגש לבית משפט שמוסמך לדון בכך או למפקח על הבתים המשותפים.

    * המועד האחרון להגשת התנגדות – יש להגיש התנגדויות לתוכנית בנייה תוך 60 יום לכל היותר ממועד פרסום לגבי הפקדתה של התוכנית . בחלק מהמקרים הוועדה שבה הופקדה התוכנית תאריך את פרק הזמן המרבי לתקופה של עד שלושה חודשים, אם כי כדאי כמובן להקדים את ההתנגדות.

    * ערעור – בחלק מהמקרים שבהם ההתנגדות לא מתקבלת, ניתן להגיש ערעור. על תוכניות שאושרו בוועדה מקומית, הערעור יוגש לוועדת ערר מחוזית. אם התוכנית אושרה בוועדה מחוזית, יש צורך באישור של יו"ר ועדה זו על-מנת להגיש ערעור. אם ניתן האישור, הערעור יוגש לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה. במקרים שבהם יו"ר הוועדה סירב לאשר את הגשת הערעור, ניתן להגיש עתירה מנהלית.

    * אגרה – הגשת התנגדות לתוכנית בנייה לא כרוכה בתשלום אגרה. הגשת ערר כן כרוכה בתשלום אגרה.

    התנגדות מנומקת ואפקטיבית

    הגשת התנגדות לתוכנית בניה מחייבת כאמור יכולות רלוונטיות. לעורכת הדין הילה קולטון חזות ניסיון של למעלה מ-20 שנים ובקיאות ספציפית בתחום המורכב של התכנון והבנייה. מאפיין נוסף הוא יושרה מלאה, כך שההמלצה על הגשת התנגדות שכזו תינתן רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחה. כמו כן מתחייבת עו"ד קולטון חזות לזמינות גבוהה ולהסברים מפורטים בגובה העיניים, כך שהלקוחות יודעים בדיוק מה צפוי להתרחש וכיצד יתנהל התהליך.

    כיצד מגישים התנגדות להיתר בניה?

    לפי חוקי התכנון והבניה, על מנת לאשר תוכנית בניה, על היזמים והרשויות הרלוונטיות להגיש בקשה ליתר בניה, שאליה ניתן להתנגד. התנגדות להיתר בניה היא מנגנון שמאפשר לציבור להתנגד לתוכנית בניה מסוימת שנבנית באזור, שיכול, לפי דעת הציבור לגרום להם לנזק או פגיעה בצורה זו או אחרת. ניתן להגיש את ההתנגדות באמצעות עורך דין המתמחה בתכנון ובנייה והוא יעשה עבורכם את כל הבדיקות ויגיש את המסמכים הרלוונטיים. נתקלתם במקרים דומים? שוקלים להגיש התנגדות? כדאי לעשות זאת אך ורק באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה התחום הבנייה, הוא יוכל להגיש עבורכם את המסמכים הרלוונטיים ולסייע לכם למנוע את ההקמה של התשתית או המבנה. משרד עורכי דין הילה קולטון חזות יכולה לתת לכם מענה מקצועי ואמין ואף לייצג אתכם בבתי המשפט. היא בעל ניסיון של שנים וליוותה לקוחות רבים עם סוגיות דומות ושונות, ואף הצליחה להציל להם את הנכס.

    התנגדות להיתר בניה – הסיבות והשלבים

    רבים שואלים אילו תכנוני בניה עשויים לגרום לציבור להתנגד והתשובה פשוטה – תכנוני בניה אשר עלולים לגרום נזק כלכלי או אישי, כמו גם לפגוע באיכות חייהם של בעלי נכסים באזור. למשל, כאשר מדובר בתכנון הקמה של בית קברות מול הבניין שבו רכשתם דירה חדשה – מדובר בסוגיה שיכולה להוריד מערך הנכס שלכם באופן ישיר ואף להקשות עליכם להשכירו. כלומר, יש סיכוי מאוד גדול שאתם והנכס שלכם תפגעו מהקמת בית הקברות. אך זוהי רק דוגמא, יכולות להיות תוכניות נוספות שעלולות לגרום להורדת ערך הנכס או לכך שהביקוש של הנכס שלכם ירד. כמו: הקמת מחלף ראשי בסמוך לדירה, דבר שיכול לגרום לרעש מאוד חזק ולהוריד את רמת החיים שלכם במהלך מגוריכם בדירה ואף למנוע מאנשים שמעוניינים בה לרכוש אותה בעתיד. עם זאת, כדי שיהיה אפשר להגיש התנגדות להיתר בניה, צריך להכיר את השלבים שמתרחשים מאחורי הקלעים. בשלב הראשון, הציבור יכול להגיש את התנגדותו לתוכנית הבניה המדוברת, אך כדאי לא לבצע את ההגשה לבד אלא באמצעות עורך דין מקצועי ומומחה בתחום.

    הגשת הבקשה בעזרתו של עו"ד מומחה

    הגשת התנגדות להיתר בניה יכולה לקחת זמן, ולכן מהרגע שנחשפתם לתוכנית, תתחילו לחפש עורך דין ולהתקדם בתהליך ההתנגדות. משרד עורכי דין הילה קולטון חזות הוותיק והמנוסה אשר מתמחה בדיני מקרקעין, היתרי בניה ודיני רשויות מקומיות, יכול ללוות אתכם מרגע הגשת הבקשה ועד לקבלת התוצאות המיטביות בעבורכם.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם


      קידום עורכי דין באינטרנט קידום עורכי דין באינטרנט